De dappere Ridster

De knappe jonge prins Maximiliaan is, uit ouderlijke bezorgdheid, opgesloten in de torenkamer. Zijn ouders zijn namelijk nogal bang voor weerwolven, ontvoeringen, kou vatten, valpartijen en alle andere denkbare gevaren. Ze willen hem voor altijd beschermen tegen de grote boze buitenwereld en tegen zichzelf. Want Maximiliaan wil namelijk niets liever dan de wereld buiten de paleismuren ontdekken.

Het nieuws over de opgesloten prins gaat als een lopend vuurtje door de stad en bereikt ook de Dappere Ridster. Zij besluit hem te gaan redden. Ze springt op haar fiets en na een barre tocht waarin ze een opdringerige prins en hebberige struikrovers verslaat, verschijnt zij met zwaard en schild aan de kasteelpoort. Uiteindelijk weten de Ridster en Maximiliaan zijn tegenstribbelende ouders te overtuigen (helaas voor de Ridster zonder een lekker robbertje vechten).

Het verhaal vormt de basis voor een avontuurlijke voorstelling waarin we genderrollen bevragen en ons publiek meenemen in universele angsten, de moed die nodig is om deze angsten te overwinnen en de ervaring dat we samen vaak meer kunnen dan alleen. De liedjes zullen ondersteunend zijn in het duiden van de stereotype beelden die we hebben over ridders (m/v/x), prinsen, koningen en koninginnen. En daarmee ook over onszelf; omdat sprookjes altijd ook gaan over je eigen rol, je eigen angsten en verlangens.

“Wat een leuke voorstelling! Verhaal stond dichtbij de kinderen, de grapjes ook. Echt passend bij de leeftijd. Deze groep (groep 4) heeft er erg van genoten. En voor de juffen was het ook super. Dank jullie wel!”

over Zirkoes Fantaztika

Pitch Zirkoes Fantaztika

Andere voorstellingen

scènebeeld Drums & Samples interactieve jongerentheater workshop
Prijs één per dag twee per dag drie per dag
Voorstelling nnb
 
 

Alle prijzen zijn exclusief reiskosten en 9% btw.
Prijzen gelden voor voorstellingen op dezelfde dag en locatie.

Maximum aantal bezoekers
Op school: nnb
School in theater: nnb
Vrije voorstelling: nnb
Planning
Duur: nnb
Opbouwtijd: nnb
Speelperiode 24-25: nnb
Speelperiode 25-26: nnb
Speeldagen: nnb
Bijzonderheden:
Credits
Spel & concept  &
Regie:
Muziek:
Vormgeving:
Fotografie:
Educatie 
Cultuurbeleving: Deze voorstelling is met name een receptieve theaterervaring. Na deze cultuurbeleving wordt het reflecterend vermogen aangesproken wanneer je aan de slag te gaat met de lesbrief en aansluitende opdrachten. Deze is te vinden op de onze downloadpagina.
Kerndoelen voorstelling: Deze voorstelling sluit aan bij de kerndoelen 55,56 & 34 van tule.slo.nl.
Kerndoelen Lesbrief: Lesbrief sluit aan bij de kerndoelen 34,54,55 van de tule.slo.nl
Aanvullende educatie: Het is altijd mogelijk de voorstelling aan te vullen met verdiepende workshop of lessenreeks.
Festival: Deze voorstelling is geschikt voor festivals, ze kunnen zowel in de openlucht als in een tent spelen. Belangrijk is wel een egale ondergrond zodat het decor kan draaien. Geluid kunnen ze verzorgen tegen een meerprijs.
© Buro Bannink   |   010 476 96 68   |   info@burobannink.nl  |  Burgemeester Bosstraat 46, 3043 GD Rotterdam