Plan D- maakt impact met actueel thema & inclusiviteit

Een interview met Andreas Denk over de indrukwekkende voorstelling ‘Zwerfhonden’.

Deze week is het de tijd van de Nationale Herdenking en Bevrijding. Deze periode van herdenken brengt niet alleen de herinneringen aan oorlog en vrijheid naar voren, maar ook de actuele kwesties rondom de conflicten in Gaza en Oekraïne. Dit reflecteert ook in de programmering, waar we een groeiende behoefte zien aan voorstellingen die deze onderwerpen vanuit een nieuw perspectief belichten. Met de scherpte van de actualiteit waarin deze oorlogen momenteel de wereld beroeren, staat Plan D- op met een krachtige boodschap van reflectie en hoop. Een voorstelling waarin maatschappelijke thema’s als machtsmisbruik, onderdrukking en de zoektocht naar vrijheid en identiteit centraal staan.

Zwerfhonden is naast een prachtige voorstelling ook een uitnodiging tot dialoog en reflectie. Juist met kinderen is het belangrijk om in gesprek te kunnen gaan over deze thema’s. Wat de voorstelling nog unieker maakt in het veld is dat het vertrekt vanuit toegankelijkheid, waarbij de voorstelling ook geschikt is voor mensen met een visuele of gehoor beperking.

In het gesprek met Andreas Denk, choreograaf en artistiek leider van Plan D-, verkennen we hoe deze voorstelling raakt aan de huidige gebeurtenissen en de noodzaak om jonge geesten te betrekken bij het begrijpen van complexe wereldwijde vraagstukken. Lees verder om te ontdekken hoe Andreas Denk en zijn team via “Zwerfhonden” een brug slaan tussen de realiteit van vandaag en de verbeeldingskracht van het theater. Met de hoop om de volgende generatie te inspireren tot actie en begrip.

De speelperiode van Zwerfhonden uitgebreid met een periode van maart tot mei 2025.

Hoe is je loopbaan in het theater begonnen en hoe heeft het zich ontwikkeld tot je nieuwe voorstelling?

“Mijn theaterloopbaan begon met T’ai Chi en dans improvisatie in een jeugdcentrum. Later besloot ik mijn hobby om te zetten in werk en volgde ik een opleiding tot dansdocent, gevolgd door een bachelor in dans aan de Rotterdamse dansacademie (nu Codarts). Na jaren van dansen heb ik samen met vrienden het “Hans Hof Ensemble” opgericht, waarmee we op ongebruikelijke locaties dansten met gevonden voorwerpen.

Uiteindelijk heb ik mijn eigen dansensemble, Plan d-, opgericht, waarbij maatschappelijke thema’s en mijn missie om kinderen zelfredzaam te maken centraal staan. Om ze een duwtje te geven om te spelen en de dingen van het leven ook op een andere manier te bekijken, ondersteboven.

De ‘d-’ staat voor dans,  dynamisch en divers. Ook heeft de d- een gedachte streep in het logo wat weer aan mijn achternaam refereert ‘Denk’ Nu nog dans ik graag met gebruiksvoorwerpen die ik op een oneigenlijk manier inzet om tot onverwachte vaak komisch ontroerende choreografieën te komen. Onlangs hebben we “Zwerfhonden” gemaakt, een dansopera die het verhaal vertelt van een hond die een tsaar bijt en de gevolgen daarvan.”

Waar kwam de inspiratie voor je nieuwe voorstelling vandaan? 

“Onze vaste componist, Wiebe Gotink, bracht het verhaal van Toon Tellegen’s ‘De hond die de tsaar in zijn been beet’ ter sprake. Hij had dit verhaal voorgelezen op de school van zijn kinderen en de kinderen hingen aan zijn lippen. Het idee liet hem niet los en hij wilde er een dansopera van maken, waarvoor hij mij vroeg om samen te werken. Ik was geïntrigeerd door de thematiek van macht en hoe kinderen hiermee omgaan in hun dagelijks leven.

Dit is een actueel onderwerp waar kinderen mee te maken krijgen, zoals het omgaan met dominante klasgenoten en het behouden van hun eigen mening zonder de norm te volgen. Hoe is dat überhaupt om ergens nee op te zeggen als je het niet mee eens bent en wat doe je dan eigenlijk. Ga je bijten, wegrennen of naar de juf of meester?

Deze thema’s resoneerden sterk bij mij, vooral in deze tijd van oorlog en geweld die dagelijks op het jeugdjournaal te zien zijn. Het komt dichterbij. Ik ben blij dat we Zwerfhonden hebben gemaakt, want dat schuurt een beetje. Het is ongemakkelijk, net als de oorlog en het geweld om ons heen. Laten we elkaar omarmen, maar dat is nog niet zo makkelijk.”

Hoe integreert deze voorstelling zich in je eerdere werk en welke vernieuwingen brengt het met zich mee?

“Zwerfhonden markeert een nieuwe stap naar inclusiviteit in mijn werk. Acteur Ali is doof en praat in Nederlandse gebarentaal. Actrice Marloes maakt gebruik van een rolstoel. Zwerfhonden is toegankelijk ontworpen voor dove en blinde mensen. We hebben een schrijftolk, een toegankelijk voorprogramma en zintuiglijke belevingen in de voorstelling geïntegreerd. Dit is echt nieuw voor mij. Ook het plan om 50% te gaan zingen is nieuw. We hebben dansers gezocht die ook goed konden zingen.

Ondanks deze vernieuwingen blijf ik trouw aan mijn artistieke visie waarin maatschappelijk relevante thema’s centraal staan. Zwerfhonden sluit naadloos aan bij dit streven, met een reflectie op het leven dat niet altijd gemakkelijk is. Maar ik ben van mening dat juist ook deze kleur in jeugddanstheater te zien moet zijn. Daarom heb ik het gemaakt. ”

Hoe verliep de samenwerking met de andere teamleden? Heb je eerder met hen samengewerkt?  

“In Zwerfhonden was ik al bekend met de meeste teamleden, wat vertrouwdheid gaf. Het was echter vernieuwend om voor het eerst samen te werken met lichtontwerper Erik van Raalte en geluidstechnicus Guido Beeldstroo. Deze nieuwe samenwerking bracht frisse impulsen en inspiratie met zich mee.”

Waar liep je tegenaan bij het maken van deze voorstelling? 

“Het produceren en repeteren van ‘Zwerfhonden’ bracht verschillende uitdagingen met zich mee. Het vinden van de juiste balans tussen live video, dans, zang en gebarentaal was complex. Tijdens te repetities was er een andere dynamiek door het bijzijn van soms wel twee tolken. Dat was even wennen voor de groep maar daarna heel gewoon.

Ook was het voor mij, als choreograaf, een nieuwe ervaring om samen te werken met een actrice, Marloes, die gewend was aan het werken met scripts. Het integreren van zang en dans als gelijkwaardige partners vereiste flexibiliteit en concentratie van iedereen tijdens repetities. Daarnaast voegde het toevoegen van een koor als versterking van sommige zangpartijen een extra laag aan de productie toe, wat veel inspanning vereiste maar een waardevolle toevoeging bleek te zijn.”

Waar ben je trots op? Wat is er ontzettend goed gelukt en waar word je helemaal blij van? 

“Ik ben enorm blij dat de voorstelling een diepe indruk heeft achtergelaten bij het publiek en dat ze herhaaldelijk zeiden: “Zoiets hebben we nog nooit gezien.” Het heeft niet alleen maatschappelijke relevantie, maar het maakt ook impact.

Daarnaast ben ik trots op het feit dat we inclusie naar een hoger niveau hebben getild. Het is geweldig om te zien dat zowel de actrice in een rolstoel als de dove acteur na verloop van tijd niet meer opvallen. Ze spelen met volle kracht en schoonheid. ‘Zwerfhonden’ is een pioniersproject in het maken van theater waar zowel dove en slechthorende als blinde en slechtziende mensen zich welkom voelen, iets wat nog niet eerder op deze manier is gedaan.”

Kun je wat vertellen over het decor en de technische aspecten van de voorstelling?

“Ik ontwerp en bouw meestal zelf het decor of werk samen met decorbouwers. Voor ‘Zwerfhonden’ creëerden we een marmerpaleis van witte schuimblokken, veelzijdig inzetbaar als muren, koffers of obstakels. Ook gebruikten we een groot zijden doek dat over het publiek werd getrokken. Aan de ene kant is het een deken van mijn macht (als Tsaar) die ik over de mensen heen leg, aan de andere kant ook een sensuele en spannende ervaring van gemeenschap onder het doek.

We streven naar duurzaamheid door hergebruik van materialen, zoals het doek dat al in twee andere voorstellingen diende. Het werken met schuimblokken was een uitdaging vanwege de bewerkelijkheid, maar de moeite waard. We integreerden ook video, met projecties voor taalondersteuning en een creatieve podcast voor blinde en slechtziende mensen.”

Kun je wat zeggen over interactie met de kinderen die je voorstelling bekijken?

“Zwerfhonden heeft een interactief voorprogramma. Hierin zijn de kinderen uitgenodigd om alvast een kijkje te nemen in de wereld van de Tsaar en de stad Tver waar het verhaal zich afspeelt. We hebben een slager, een politiebureau een bibliotheek en nog meer. Allemaal verbonden met een sensueel voel pad waar je over heen moet lopen.  In Tver lopen de bewoners namelijk zonder schoenen. Later in de zaal dansen de dansers ook tussen de kinderen in en zij worden betrokken bij het spel.”

Wat wil je dat kinderen/jongeren meenemen uit deze voorstelling? Wanneer is je werk geslaagd?

“Ik ben blij als de voorstelling reacties van blijdschap en betrokkenheid oproept bij het publiek. Het verhaal toont hoe een hond de tsaar in zijn been bijt. Een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid tegen een gemene en narcistische leider. Ik vind het waardevol als dit de kinderen aan het denken zet over hun eigen reacties in vergelijkbare situaties. Ook hoop ik dat ze reflecteren op thema’s als onrechtvaardigheid. Ondanks soms confronterende momenten, brengt de voorstelling hoop over, bijvoorbeeld wanneer een van de honden aan het einde een nieuwe toekomst tegemoet gaat.”

Lees meer over Plan D- en bekijk hun speellijst.

Nieuwe titel! ✨De nieuwste voorstelling van Wildpark, voorheen bekend als `Wij geloven niet in wij`, is omgedoopt tot `IK HEB IK HEB WAT JIJ NIET HEBT` (10+)! Een mozaïek voorstelling vanuit dans, video en livemuziek, over `hebben-hebben-hebben` en de schaamte van iets niet hebben. Bekijk de pitch en lees het interview met Lenneke Maas op onze website! #nieuwetitel #geld #jongerentheater ...

9 0

Er was eens… een stuk hout! Hmm, niet echt een spannend begin van een verhaal? Maar wat als ik je vertelde dat dit stuk hout kon praten? 🤥 Ga mee op Pinokkio`s avontuur dwars door Italië, in de eigenzinnige bewerking door Gesneden Koek van het klassieke sprookje uit 1883. Met absurdistische karakters, fantasierijke vertellingen én boordevol humor. Een voorstelling over deugen en opgroeien voor iedereen vanaf 6 jaar! #pinokkio #klassieker #lekkereigenwijs #trailer ...

3 0

Geestig, filosofisch en poëtisch theater over alles dat zich vanbinnen afspeelt. De voorstellingen van @theateroortwolk gaan over figuren die zich een route door al hun emoties heen worstelen en telkens weer in absurde, maar voor het jonge publiek herkenbare, situaties belanden. Dit jaar presenteert Oortwolk een nieuwe voorstelling, waarbij ze opnieuw een stukje van onze binnenkant blootleggen. Een hilarische en lieve voorstelling over speelsheid versus knorrigheid. Twee buren die elkaars verschillen leren omarmen. Want wanneer we echt openstaan voor elkaars ideeën, leidt dat niet tot iets nóg mooiers? ☀️🏠#zonnetjeinhuis #emoties #buren #verschillenomarmen #blotebinnenkant ...

8 0

Mooie makers 🌻 Lenneke Maas is een van de makers van Wildpark. Je kent haar wellicht van de voorstelling `Wij vinden dat het tijd wordt voor iets liefs`. Een maker met een eigen signatuur die ons en haar publiek telkens weet te raken.

"Ik maak altijd geëngageerd werk. Mijn werk is sterk beeldend en fysiek. Dit zie je terug in al mijn voorstellingen. Ze zijn poëtisch, maar niet hoogdravend. Hoewel mijn kijk op de mensheid misschien niet bijzonder optimistisch is, hebben mijn voorstellingen over het algemeen een licht karakter. Ze zijn gevoelig en aards. Het thema van de spanning tussen het individu en de wereld om hem heen keert regelmatig terug, zowel op persoonlijk als maatschappelijk niveau." #wildpark #mooiemakers #maatschappelijktheater
...

6 0

"Wij vroegen onszelf af: wat had ik graag gewild dat iemand tegen mij had gezegd toen ik kind was?" Zo ontstond `Rare Snuitert`, een muzikale reis voor kinderen vanaf 4 jaar, langs thema`s als jezelf durven zijn, fantasie en zelfacceptatie. Ayla en Willemijn delen: "Er zijn genoeg meningen in de wereld en ideeën waar je je naar zou moeten schikken. Maar wij zijn van mening dat de kinderen op een luchtige, theatrale manier mogen leren en ontdekken dat raar zijn leuk is en je goed bent zoals je bent." 🤗 #raresnuitert #goedzoalsjebent #jeugdtheater #onderhetburo ...

4 0

"Ik schreef een nieuw avontuur dat zich nu afspeelt in een flat waar Peter met zijn loopeend Habib woont. Totdat Habib op een dag ontvoerd wordt. De overige bewoners; mevrouw Kats, meneer Vogelzang en meneer de Jager, wijzen meteen naar meneer de Wolf. Want een Wolf is een Wolf nietwaar? Alle wolven zijn hetzelfde! Die zal het wel gedaan hebben!" Mark van Vliet vertelt over zijn nieuwe voorstelling: `Peter zonder wolf`

"We worden tegenwoordig zo uit elkaar gespeeld. Wij tegen zij. Ik tegen de ander. Maar praten we wel met elkaar? Hoe komen we aan deze beelden over `de ander`? Geloof je als kind wat anderen over iemand zeggen of geloof je je eigen ervaring? Als kind vertellen allerlei volwassenen om je heen natuurlijk ook wat je moet denken. Je ouders, de juf, de meester, de buurvrouw, je opa. Maar wat vinden ze zelf? Kinderen hebben natuurlijk ook al genoeg gehoord over wolven in sprookjes. Die is altijd slecht. Kunnen zij hun vooroordelen loslaten en deze Wolf zien voor wie hij is?" 🐺#wijtegenzij #vooroordelen #whodidit #peterzonderwolf
...

2 0

"De voorstelling `Zwerfhonden` is gebaseerd op een kort verhaal van Toon Tellegen. Dit gaat over een dictator die gebeten wordt door een zwerfhond. Uit woede voor de beet laat hij alle zwerfhonden opjagen en zoekt hij de schuldige. In het verhaal wordt vervolging, uitsluiting vanuit haat en angst door iemand die aan de macht is, heel invoelbaar gemaakt voor het publiek. Het volgen van de sterke leider en niet in opstand komen tegen onrecht wordt door middel van dans ontzettend poëtisch verbeeld. De voorstelling weet met de prachtig decor, technische vernuftigheid en met vol op muziek het jonge en oude publiek mee te slepen." Aldus Karin Bannink over `Zwerfhonden` van @PlanDAndreasDenk. Meer weten over deze indrukwekkende voorstelling met hele interessante onderliggende thema`s? Ga naar onze website en lees het interview met artistiek leider en choreograaf Andreas Denk! 💭#toonvantelligen #dictator #machtsstrijd #vervolging #prachtig decor #inclusieftheater ...

3 0

🤝 Hoe combineer je maatschappijleer met comedy? Mark van Vliet, voormalig leraar maatschappijleer, en Edo Berger, comedian, laten zien hoe het moet! Hun gezamenlijke passie voor jongeren en maatschappelijke thema`s heeft geleid tot de succesvolle cabaretvoorstelling `Gratis Geld`. Leer hoe je met humor en kritisch denken de complexe wereld van reclame en marketing kunt doorgronden. #mediawijsheid #gratisgeld #jongerencabaret ...

7 0

"Theater heeft bijvoorbeeld de ongeschreven codes: je houdt je mond en je kijkt naar wat er op het podium gebeurt. Maar onze voorstellingen met smartphones zijn een totaalervaring waarbij je je publiek moet regisseren. En dat doe je het makkelijkst door een verhaal te vertellen." Deelt Steye, artistiek leider van @smartphoneorchestra. De hoofdrol geven aan de kijker loopt als een rode draad door de aderen van dit prijswinnende team van muzikanten, nerds en verhalenvertellers. Iedere voorstelling creëren ze een uniek verhaal samen met de jongeren! 🤗 #verhalenmakers #bigdata #interactieftheater ...

2 0

10.. 9.. 8.. Een enorme zaal vol met kinderen tellen uit volle borst mee en kijken vol spanning naar de ruimteraket op het podium die bijna van de aarde zal vertrekken. David en Jantijn, beter bekend als Herman en Herman, komen dit jaar met een nieuwe voorstelling: `Herman, we have een probleem!` De nieuwe voorstelling van @de_hermannen gaat over grootse dromen en je niet laten ontmoedigen door tegenslagen. De voorstellingen zitten niet alleen enorm goed in elkaar, maar ook de zelfgebouwde ruimteraket is een spektakel op zich. #grootsedromen #durven #ruimtespektakel #jeugdtheater ...

2 0

Het schooljaar afsluiten met een staande ovatie?! 🎭🌟 Wil je het schooljaar op een bijzondere manier afsluiten? Kies dan voor een dagproject waarbij elke klas een voorstelling maakt in slechts één dag! 🎉 Ontdek de mogelijkheden op http://dagprojecten.nl/?utm_campaign=coschedule&utm_source=instagram&utm_medium=burobannink&utm_content=Een%20dagproject%20feest%20voor%20de%20hele%20school en laat je verrassen door het creatieve talent van jouw leerlingen! #eindeschooljaar #uitjeschulp #creatiefsamenwerken ...

1 0

"Mijn voorstellingen zijn sterk beeldend en fysiek, poëtisch maar niet hoogdravend," deelt Lenneke Maas, maker van `Wij vinden dat het tijd wordt voor iets liefs` (15+). Geïnspireerd door de legendarische Pina Bausch, verkent ze de kracht van het menselijk lichaam en de spanning tussen het individu en de wereld. Stap in een wereld van vibrerende emoties en ontdek de schoonheid van theater bij @wildparkzone 💫 #CreatieveExpressie #BeeldendTheater #PinaBausch ...

5 0

"De manier waarop Lotte het contact met de kinderen heeft tijdens de voorstelling is fantastisch. Ze heeft aldoor de kinderen in haar hand, ze reageren wanneer het moet en ze neemt hun impulsen altijd mee. De wisselwerking tussen vloer en zaal maakt het plezier voor iedereen voelbaar." Aldus Karin Bannink. `Lach niet` van @tgkoekenui is een voorstelling vol grappige teksten, beweging en interactie. Een absolute aanrader voor iedereen vanaf 4 jaar. 🎭 #jeugdtheater #theaterplezier #tgkoekenui ...

3 0

Sneakpeak!! Wij vroegen Oortwolk over hun plannen en Suzanne kon ons alvast een tipje van de sluier oplichten:
"Na de zomer komt onze 4e productie er alweer aan. Daarin krijgt somberte en verdriet een podium. Alhoewel niet zo duidelijk als bij de eerste voorstellingen. Het wordt ook een 10+ voorstelling, dus het hoeft er niet te dik bovenop te liggen volgens mij. We trekken de oude stoffige mythe Narcissus en Echo uit de kast en maken er een flashy spetterende live show van, waarin de mythe wordt ontleed aan de hand van challenges… Ik denk dat Narcissus en Echo niet zo happy zijn van binnen." ⛈️#sneakpeak #emoties #mythe #challenges
...

6 0

🌍 "Naarmate de klimaatcrisis intenser werd, groeide ons besef dat we diverse stemmen moesten laten horen. Dat inspireerde ons tot `WIE DE F*CK HEEFT DIT GEDAAN?!` 🎭 Hier geven we het podium aan niet alleen activisten, maar ook CEO`s, politici en burgers. Iedereen heeft een rol in dit belangrijke gesprek, elk met zijn eigen verantwoordelijkheid. Samen maken we het verschil!" @deamazones 💪 #deAmazones #Klimaatcrisis #SamenVoorVerandering ...

3 0

Waarom past jullie voorstelling zo goed bij de Kinderboekenweek? 📚 Dit vroegen wij Gesneden Koek over hun voorstelling `Pinokkio` (6+). David deelt: "Onze voorstelling nodigt uit tot boeiende gesprekken met kinderen achteraf. Wat vinden ze van Pinokkio`s acties? Zijn ze goed of fout? En zelfs als ze fout zijn, kunnen ze dan toch ergens goed zijn omdat Pinokkio ervan leert? Is het oké om fouten te maken? Wat brengt eigenwijsheid hem? Stuk voor stuk mooie vragen om over na te denken."💬 ...

6 0

Isha is danser en speelt de rol van de zwerfhond die beschuldigd wordt voor het bijten in het been van de machtige tsaar. In deze video vertelt hij waarom iedereen de voorstelling `Zwerfhonden` zou moeten zien, voelen en beleven! #plan-d #inclusieftheater #sensitievevoorstelling ...

5 0

TG Griot gaat het spannende verhaal – gebaseerd op het bekende sprookje van Ali Baba en de 40 Rovers – terugbrengen tot de kern. Want het verhaal van Ali Baba dat wij kennen is het westerse verhaal en raakt het oorspronkelijke Perzische sprookje niet. In 40 Rovers krijgt de tot slaaf gemaakte vrouw Morgiana de hoofdrol terug. Heldhaftig, stoer en intelligent is Morgiana alle mannen te slim af en vecht zij voor haar vrijheid en authenticiteit! 💪 #nietwesterseverhalen #wereldgeschiedenis #wereldverteller #verhalennomaden #morgiana #underdog ...

11 0

"@markvanvliettheater kan de zaal geheel onverwacht op zijn kop zetten met een niet gescript verhaal, en dan is het aan mij om er met comedy-improvisatie een draai aan te geven. Dan hebben we ontzettend veel lol met elkaar en dat merkt het publiek." In ons interview met Edo Berger en vertelt hij ons meer over Gratis Geld. Een buitenbeentje in hun werk, maar een enorme succesformule die de lachspieren prikkelt en de geest scherp houdt! Lees het op onze website⚡#mediawijsheid #gratisgeld #jongerencabaret #lachspierworkout ...

2 0

"We hopen dat jongeren door het zien van `WIE DE F*CK HEEFT DIT GEDAAN` beter begrijpen hoe het systeem waarin we leven de klimaatcrisis heeft veroorzaakt en dat ze geïnspireerd worden zelf ook een steentje bij te dragen aan de oplossing. Bovendien biedt de voorstelling jongeren een stem in het huidige debat over het klimaat, waardoor ze kunnen bijdragen aan de discussie en aan verandering." Aldus @collectiefdeamazones 🎤 Grote onderwerpen worden emotioneel tastbaar gemaakt. Een sterke klimaatmusical voor alle jongeren! #klimaatmusical #toekomst #activisme ...

9 0

Ze zijn lekker brutaal en voor de duvel niet bang! De acteurs uit de nieuwe voorstelling `Ik heb ik heb wat jij niet hebt` van Lenneke Maas, Wildpark. "In dit project werk ik samen met Tegest Pecht Guido (performer/ danseres) en Woody Veneman (muzikant). Ik heb met allebei in eerdere voorstellingen samengewerkt, maar zij hebben samen nog niet op de vloer gestaan. Voor mij is het belangrijk dat ik de mensen met wie ik werk goed vind en dat we dezelfde taal spreken. Dat ze talent hebben en een bijzondere persoonlijkheid. Deze twee performers hebben dat voor mij en ze inspireren mij ook als maker. Ze zijn lekker brutaal en voor de duvel niet bang." #nieuwevoorstelling #acteurs #inspiratie #jongerentheater ...

8 2

"Data kan jou manipuleren. We hebben die telefoon, die voelt lekker slick, je glijdt er zo in, maar je hebt helemaal niet door hoe het gebruik daarvan jou beïnvloedt. Ik heb een dochter van zestien en voor haar is die telefoon alles. Dankzij haar besefte ik: dit is een verhaal dat jongeren moeten horen." We spraken Steye Hallema, creative director bij @smartphoneorchestra, over hun succesvoorstelling `The social sorting experience` (14+). Deze interactieve ervaring verpakt een lastig te vertellen, maar urgent verhaal is een spectaculaire beleving die aansluit bij de taal en belevingswereld van jongeren. Lees het interview met Steye op onze website! 🤓 #bigdata #algoritmes #socialsorting ...

2 1

Teun en Bo wonen in een dorp waar het strikt verboden is om te lachen. Maar wat gebeurt er als een van de twee tóch moet lachen? Durven ze de stoute schoenen aan te trekken en hun angst los te laten? `Lach niet` is een voorstelling van #tgkoekenui over lef, vriendschap en angst. Een eigenwijze voorstelling perfect voor de Kinderboekenweek én voor op school! 📚#lachniet #kinderboekenweek #angstoverwinnen ...

5 0